יוצאים לדרך ופותחים את מערכת החינוך לגיל הגן ועד כיתה ג'.משאלות ליבם של רבבות הורים מתגשמות ועוד רגע נשמע הצלצול… אבל טרם כניסתם לבית הספר והגן כמה נקודות למחשבה ושאלות שנמצאות באוויר ומחייבות תשובות:


1.תסמונת נטישת המורה של אנשי משרד האוצר – הדרישה להחזיר את כלל צוות המורים למבנה בית הספר גורמת לצמצום משמעותי של למידה מרחוק לכיתות הגבוהות. למה? האם חוסר ההכרות של האוצר עם השטח ועם עבודתו של המורה גרמו לדרישה שהמורים יחוייבו לשבת בתוך מבנה בית הספר בשעות נתונות❓ או לחילופין האם זה כתוצאה של חוסר יכולת הניהול של שר החינוך ומנכ"ל המשרד❓ כל מה שמשרד האוצר, ביקש משרד החינוך אישר בלי קשר לצרכים בשטח.


2.במקביל לחזרתם של א-ג, יחזור לביה"ס כל צוות המורים, כולל צוות הכיתות הגבוהות – בכל מוסד חיוני יש הפרדה בין הצוותים המקצועיים למקרה של הדבקה. במקרה הזה כולם יהיו נוכחים בבית הספר ובמצב של גילוי נדבק קורונה, כל צוות החינוך מושבת ואף עשוי להיות חולה ולהידבק.
📌דבר שני למה להחזיר את הצוות החינוכי שלא מלמד פרונטלית את כיתות א-ג הרי הם מלמדים ועובדים מהבית❓ ובנוסף לכך כיתות הלימוד שלהם יהיו תפוסות? חדרי המורים לא יכולים להכיל את כולם, אז מאיפה הם ילמדו את התלמידים שלהם מרחוק? הרי ידוע וברור שהם מלמדים מהבית בתנאים הרבה יותר טובים ובטוחים. אז למה❓

3.תלמידים יצטרכו להביא אישור מההורים על כך שאין להם חום, והם אינן חולים, עליהם לחתום על טופס שמדדו חום כל יום בבוקר – למי שמכיר את מערכת החינוך בשטח מודע שחתימה של הורים מצריכה מספר ימים ,אז כל יום מצריך חשיבה מחוץ לקופסה ולפשט את המערכת כמו אפליקציה או קובץ דיגיטאלי בכדי שההורים יחתמו ולא יצטברו אלפי דפים.
עוד שאלה מה יקרה לילד שהוריו לא חתמו, הוא לא יכנס לבית הספר ❓ יכנס ימצא ליד השומר/ת ? מי אחראי עליו הרי הוא נכנס לתחום בית הספר❓


4.לכל כיתה, יש שני אנשי צוות קבועים שמלווים אותם בחלוקה לקפסולות – מחנכת + מורה עמית – מכירים את זה שבכיתות הנמוכות חשיבות המורה המחנכת מאוד משמעותית, אז היא לא נפגשת עם החצי השני של הכיתה ❓ או שאולי היא כן נפגשת לסירוגין גם עם החצי השני, ואז מה… כמות האנשים שנחשפים אחד לשני היא הרבה יותר גדולה.
5.פרוטוקול שטיפת ידיים – במדינות אחרות שחזרו לבתי הספר, יצרו סדר יום קבוע שבו הילדים שוטפים כל שעה או שעתיים את הידיים – מה הפרוטוקול אצלנו מה הנוהל❓


6.ניקוי וחיטוי מוסדות בית הספר – שמעתי בחדשות שבסוף יום יחטאו את המוסדות – מי ידאג להיגיינה ? מי ידאג לאספקה שוטפת של כפפות, מסיכות לפנים או אלכוג'ל… הרי שירותים נקיים ושעברו חיטוי בקושי יש, האם המורים צריכים לרכוש ציוד מגן לעצמם❓ מי משלם לחיטוי❓זה מגיע מתקציב בית הספר❓ לרשות המקומית יש תקציב שמגיע מהממשלה הרי לאורך זמן לא בית הספר ולא הרשות המקומית יוכלו להתמיד ולהתחייב על עלויות אלו.


7.מה קורה עם תלמיד שמסרב לשמור מרחק של 2 מטר בכיתה או ללבוש כפפות ומסיכה, מה עושים איתו ❓ 8.התלמיד הופך למספר ולא רואים את המכלול השלם – רגע אחד יש למידה מרחוק, רגע אחר נפסק ואז חוזר ועכשיו חוזרים לכיתה מפוצלת – הממשלה עצמה לא נראית בטוחה במסר שהיא מעבירה ורק חושבים איך לשנע את התלמיד לאן שצריך כדי שהמשק יוכל להמשיך להתקיים.


9.מגן ישראל – האם הצוות ממוגן לאורך כל היום והתלמידים רק כשהם יוצאים החוצה❓ איך מכינים את הילדים הקטנים לשמור מרחק מהמורה ולא לקבל חיבוק? יצירתיות אמרתי כבר, הצוות החינוכי יצטרך להמציא הרבה משחקים ללא מגע ומה יקרה אם אחד הילדים נופל, לא יעזרו לו ❓

אני מברך על הניסיון לחזרה לשגרה אך אני חושש שיש כאן ניסוי וטעיה, ובתוך 30 יום אנו חוזרים לבתי ספר סגורים וללמידה מרחוק.


למקומות היכון צאו …. לניסוי הקפסולה, בהצלחה לכולנו.

גם לכם יש שאלות נוספות❓


בברכה, איציק לב

www.municity.co.il

תפריט נגישות