תכנית 5 נקודות בחמש שנים
מנהיגות פורצת דרך
חריש בראשותי תוביל חזון ואסטרטגיה ששמה בעדיפות ראשונה את תשתיות התעסוקה והמסחר, קידום העסקים המקומיים ומשיכת יזמים ומשקיעים לעיר, בכדי לייצר עוגנים ומקורות צמיחה והשקעה בתושבים, בחינוך, בתרבות, בביטחון, בקהילה ופנאי.
אותי מעניין מבחן התוצאה ואני יודע שאפשר לעשות את הדברים אחרת.
אני רואה את חריש כעיר עם פוטנציאל אדיר
שיודעת להכיל ולחבר את כל התושבים ואת כל הקהילות השונות, עיר רב זרמית.
אני רואה בתפקיד שלי כראש העיר שליח ציבור, שבא לעבוד
למען המקום שבו אני מגדל את ילדיי
אני מתחייב להציג בפניכם התושבים תוך 100 ימים לאחר כניסתי לתפקיד ראש העיר תוכנית לפיתוח כלכלי, מסחרי ותעסוקתי שתיתן מענה לטווח הקצר והארוך ולקדם כניסת משקיעים פרטיים ויזמים לעיר המשוועים לפעול בעיר שמייצרות וודאות כלכלית ותכנונית.
אנחנו העיר המטרופולין הגדולה באזור ולכן כראש העיר חריש אני אוביל ואקים אשכול אזורי בכדי לחבר וליצר שיתופי פעולה עם הרשויות במרחב שלנו- הרווח יהיה של כולנו.
הקמת מנהלת לפיתוח כלכלי ועסקי, בדגש על שדרוג ושיפור יחסי עירייה עם העסקים הקיימים והרחבת השירותים תוך שיתוף פעולה וחיזוק העוגנים הכלכליים הקיימים
בכדי שנפסיק להיות עיר שינה ונעבור לעיר חדשנית, אני אפעל לקדם הנחות בארנונה לחברות תוכנה ומרכזי יזמות שיוקמו בחריש.
כל ההורים שואפים לחינוך לא פחות ממצויין עבור ילדיהם, חינוך בעינינו הוא השקעה ולא הוצאה, אנו חיים בעידן של שינויים אדירים.
המערכת הטכנולוגית והגלובליזציה משנות מן היסוד את שוק העבודה בארץ ובעולם. ולשם כך יש לבנות אקוסיסטים בחריש משלב הלידה ועד התעסוקה במטרה להעניק חינוך איכותי מלידה ועד בגרות.
כראש העיר אני מתכוון לקחת אחריות ולהוביל את מערכת החינוך וליצור מערכת חינוך מתקדמת ויצירתית, קשובה לצרכים ומותאמת לעידן החדש.
הקמת תוכניות מיוחדות ומיועדות קהילה
ילדים בעלי הצרכים המיוחדים בחריש,מחזירים את הילדים הבית ומקימים מערכת חינוך ומענה מקיף לילדים ולהורים בחריש, לפי המאפיינים והצרכים המיוחדים לכל אחת ואחד מהם. נשתף פעולה עם כל העמותות והגופים הארציים הרלוונטיים ונוביל לשינוי תפיסתי מן היסוד, ביחס לילדים בעלי צרכים מיוחדים. נשלב אותם, כך שיהוו חלק בלתי נפרד מהמרקם העירוני והחינוכי בעיר לאורך כל היום.
צעירים וצעירות בחריש: חינוך-צבא-השכלה ותעסוקה
בהמשך לרצף החינוך מתבקש שבעיר צעירה כמו חריש יהיה מרכז צעירים מחולל שינוי שמרחיב את ההזדמנויות ומחבר את הצעירים לעיר ולקהילה. בקיצור "עיר חושבת צעירים" ואטרקטיבית שהמעורבות שלהם אקטיבית ונשמעת בעיצוב חייהם במרחב העירוני, תוך רתימה וחיבור של שותפים ושחקנים רלוונטיים העוסקים בציר חינוך-צבא-השכלה ותעסוקה.
העיר מונה היום מעל 40 אלף תושבים והמענה לביטחון, חירום והצלה דל מאוד ובעייתי.
בחינת תפקוד ושיפור מערך המצלמות בעיר והתאמתם לטכנולוגיות המתקדמות ביותר. בנוסף לכך, אפעל להקמת יחידת אופנוענים, שילוב טכנולוגיות חדשניות בתחום הביטחון והחירום, יצירת שיתופי פעולה עם כוחות הביטחון במרחב, והרחבת פעילותם של תושבים מתנדבים: בסיירת ההורים, משמר השכונות ויחידות התערבות.
ביצוע סקר מקיף בקרב תושבות/י העיר לאיתור מרחבים ציבוריים לא בטוחים.
כראש העיר חריש אפעל לאמץ את חיל משמר הגבול ואת הלוחמים והלוחמות ולייצר עבורם בית חם עירוני וקהילתי.
התחבורה והתנועה הם האתגר המרכזי של חריש היום. העיר נמצאת בסמיכות לכבישים הארציים ולמסילת הרכבת ויחד עם זאת היא רחוקה מהם.
המשך התפתחות של חריש כעיר מרכזית במרחב ללא קישור מיידי וישיר לכבישים ולמסילות פוגע כבר היום ביכולות של העירייה לשווק ולחבר יזמים ומשקיעים לפיתוח התעסוקה והמסחר בעיר, אלו הם מנועי הצמיחה שלנו.
הדרך להתמודד עם האתגר חייב להיות משולב נגבש "תוכנית חירום" – לתחבורה בעיר, תוך מיפוי כל העיר והשקעה במערכות תחבורה ציבורית ומעבר של נהגים למערכת הסעת המונים יעילה, מהירה ומסונכרנת.
ניצור "מדרוג" לכל כביש, ונוביל ליצירת פתרונות באתגרים התחבורתיים בעיר.
חריש כ"עיר תחבורה עתידנית" – נהפוך את האתגר של חריש למובילה בתחום התחבורה החדשה – ננצל את הטכנולוגיות המתפתחות בארץ כדי שמערכת התחבורה העתידית תתחיל ותהווה דוגמא בארץ ובעולם.
נעודד תחבורה שיתופית, עמדות הטענה במרחב הציבורי והפרטי. ,
רשת שבילי אופניים – נטפל ונשקיע בכל מסלולי שבילי האופניים בעיר ונשקיע במסלולים למוסדות החינוך והתרבות, לאזורי המסחר והתעשייה, לתחנות התחבורה הציבורית ולמסלולים בחריש ומחוץ לעיר. נקדם מיזם השכרת אופניים עירוני.
נקדם קישוריות ותשתיות להולכי רגל ואופניים ועידוד שימוש בתחבורה משלימה וציבורית בדגש על הגעה לאזורים ציבוריים. קידום פרוייקט "המסלול הירוק" בשיתוף מתנדבי הגימלאים.
חריש היא עיר חדשה שהיה ניתן לצפות פני עתיד ולספק מענה ו"להרגיל" את התושבים לאורח חיים בשימוש מוגבר בתחבורה ירוקה, אך לצערי הרב, היעדר מדיניות עירונית בתחום התחבורה מייצר הרגלי תנועה עירוניים מוטי רכב פרטי שמגביר את עומסי התנועה, זיהום אוויר, בעיות חניה ועוד – לשנות הרגלים זה מאוד קשה, אך עם פתרונות והסברה ניתן לבצעה זאת.
אני אפעל לקדם מדיניות לפעילות כחלק מתפיסת איכות הקהילה ולהשקיע בתשתיות לשימוש חופשי לאורך כל ימות השבוע, הקמת מגרשים רב תכליתיים והעלאת מודעות לספורט נשים.
נצרף את חריש לרשת "ערים בריאות" ונקים תשתית ארגונית מתאימה בעיר.נקים יחידת בריאות עירונית הכוללת דיאטניות ומומחים בתחום המזון והבריאות. נקדם הגדרת "בתי ספר וגנים מקדמי בריאות", ונוביל להכרתם ע"י משרד החינוך כמקדמי בריאות.
אני מזמין אתכם.ן להצטרף למסע הזה,
העזרה שלכם מתחילה בלייק, שיתוף, חוג בית, שלט למרפסת, תרומה או בכל דרך שתבחרו.