זאת תקופה לא קלה לבעלי העסקים וכולם חווים פגיעה באורח החיים והשגרה, בראש ובראשונה במישור הכלכלי, עסקים שנותרו פתוחים מושפעים מהמציאות המורכבת וירידה בהיקף ההכנסות, ולאלו שנסגרו גם את זה אין כיום ומצד שני הציפייה או הבקשה לתמיכות ולמענקים המדוברים לא מגיעים ואם כבר כן מגיעים הם לא משמעותיים.

הסיפור חוזר על עצמו במדיה ובתקשורת יום אחרי יום וההשלכות של משבר הקורונה הן בריאותיות וכלכליות.
ההשלכות הכלכליות לעסקים הקטנים מאוד משמעותיים על בעל העסק ומשפחתו וכל משפחות עובדיו, זאת שרשרת שפוגעת בהרבה משקי בית ובהמשך בהכנסות לרשות והכלכלה המקומית, אלו משקי בית ששייכים לרשות המקומית בכל עיר ועיר ולכן יש לעבור לקידום עסקים מקומיים.

עוברים לאקטיביזם, עוברים לפעול למען קידום הכלכלה המקומית.

מדינת ישראל נמצאת במצב מאוד רגיש ובעייתי לאור משבר הקורונה ותקציב הממשלה יהיה שונה ואחר מכל מה שידענו עד היום. תקציבים שהיו אמורים להגיע לרשויות המקומיות כנראה יאלצו להצטמצם ויהיה צורך להתאים את התקציב בהתאם לתמיכה הממשלתית ולמשרדי הממשלה שיקוצצו מהם תקציבים, אף אחד לא יודע להגיד איך וכמה זה ישפיע על תקצוב וקולות קוראים בעתיד.

ניהול המרחב הציבורי מאפשר להניע את התושבים למרכזי העסקים והמסחר המקומיים ולייצר תנועה רבה ופעילות במרחב הציבורי. פועל יוצא של זה הוא הנעת הכלכלה המקומית בדרך של: מופעים של אומנים מקומיים וחיצוניים, הפעלת משפחות, סרטים ועוד… פעולות אלו יוכלו לסייע בדרך אחת לעסקים המקומיים ובדרכים אחרות.

רשויות רבות לצד הממשלה פועלות בכדי להנגיש שירותים ופלטפורמות שיסייעו לבעלי העסקים בזמן המשבר, אך כל הצעדים אינם מספיקים ואינם מותאמים לכלל העסקים, היום ברור לכל בעל עסק שנוכחות במדיה זה עוד אפיק למכירות והכנסות.

ביום שלאחר הקורונה בעלי העסקים יזדקקו יותר מתמיד לסיוע, ליווי, הסברה, הקלות והסדרים על מנת להצליח לחזור לשגרה ולהחזיר את העסקים לפעילות מלאה. דרך נוספת היא קידום העסקים ותמיכה על פי החוק ומגוון האפשרויות העומדות בידי ראש הרשות והמועצה.

ביום שאחרי, העסקים הקטנים יצטרכו את התושבים. מה עושים?

📌הקמת מנהלת עסקים ליציאה מהמשבר, עוד היום! – גיוס חוצה מגזרי של כל השותפים שקשורים למגזר העסקי ברשות המקומית סביב שולחן אחד ובהובלת ראש הרשות, איסוף מידע עדכני על השטח ועל כל עסק, מיפוי צרכים ותקציבים ועוד… ויציאה משותפת עם בעלי העסקים בתוכנית ממוקדת וידוע עם קבלת אור ראשון לחזרה לשגרה ככול שניתן ולאור המגבלות שיהיו.

📌ללמד את הלקוח – המשק חוזר בהדרגה לפעילות, ועם עד היום ברשות אין מסד נתונים ומידע על בעלי העסקים, זה הזמן לבנות מסד כזה, ליצור קשר עם אותם בעלי עסקים, לצאת לסיור בשטח וללמוד על הבעיות והאתגרים שקיימים בשטח לאור משבר הקורונה. כך יהיה ניתן לתת מידע מדוייק למנהלת העסקים ולספק מענה מכוון מטרה לפי אופי, גודל והצרכים של העסק במרחב הציבורי.

📌הסברה במשבר ובשגרה – ספקו כלים ומידע לבעלי העסקים ולתושבים בכל נושא של כלכלה מקומית מקיימת, תנו לעסקים פלטפורמה לשווק ולמכור און ליין דרך הפלטפורמה של הרשות המקומית בתקופת המשבר, גיבוש פורטל עסקים עירוני, מתן עדיפות בניקוד לעסקים מקומיים במכרזי הרשות ועוד.. שם המשחק ליידע ולעדכן את העסקים המקומיים בכל התפתחות והאפשרויות שעומדות לפניו.

📌המרחב הציבורי ככלי לגיבוש ואיחוד עסקים – יש להניע שיתופי פעולה מהשטח בין העסקים באותו מרחב וקירבה, ועל הרשות המקומית לייצר תכנים ומידע ממוקדים ורלוונטיים לעסקים.

📌תנועה במרחב העסקים – שעות היום התארכו ומזג האויר מאפשר לקיים אירועים במרכזי העסקים וברחובות, השקיעו בתוכנית לאורך כל השבועות בתקופה הקרובה ותגרמו לתושבים לצאת ולהישאר במרחב הציבורי, מצב זה מביא לגדילה במחזור ההכנסות של העסקים ומהצד השני התושבים מכירים את העסקים שבעיר, דבר זה מחזק את הקהילה.

📌כלכלה מקומית מקיימת – על הרשות המקומית להוות דוגמא ולבצע את הרכישות מהעסקים המקומיים וכך להוות דוגמא ולהניע את התושבים לקיים את הקניות בעיר בה הם גרים, הסבירו את החשיבות וההשפעה של כלכלה מקיימת בעיר.

בידי הרשות המקומית הכלים, הידע ומגוון האפשרויות לצמצם נזקים והשלכות על בעלי העסקים ועל הקהילה בכלל.

בברכה,
איציק לב
www.municity.co.il

תפריט נגישות