חיפוש

מעבר מניהול מבוסס הישרדות לניהול מבוסס חזון #חינוך

🔹מעבר מניהול מבוסס הישרדות לניהול מבוסס חזון 🔹#בלוג_חינוך
1 בספטמבר מתקרב בצעדי ענק, והמשמעות היא לא רק שהקיץ כמעט מאחורינו, אלא גם שהילדים חוזרים לשגרה מבורכת (תלוי את מי שואלים). שנת הלימודים החדשה מביאה עימה אתגרים, תקוות רעננות, ואולי גם כמה דמעות (של שמחה). השנה המצב הביטחוני בצפון ובדרום משפיע על חיי המשפחות, וישנם ההורים שנדרשים לגיוס למילואים. מערכת החינוך בחריש עומדת בפני אתגרים רציניים. פערים תשתיתיים, חינוכיים.
🔹אז מה עושים כשחינוך הוא לב הקהילה ❓
פתיחת שנת הלימודים היא רגע של חשבון נפש, במיוחד בעיר צעירה ומתפתחת כמו חריש. זה הזמן לעבור מניהול הישרדות לניהול של חזון משותף, המתואם לצרכים העכשוויים של העיר שמשתפת את כל התושבים.
עכשיו, עלינו להבין שזה הזמן להפסיק לנהל את מערכת החינוך כאילו היא במשחק הישרדות. הגיע הזמן לשדרג את המערכת החינוכית כמו שמעדכנים תוכנה למחשב – עם השקעה, שדרוגים ותכנון ברור בכדי שלא ייתקע על "גרסת בטא" ישנה. כל זאת, בשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים: עירייה, משרד החינוך, הורים וילדים.
בתהליך ראשוני בבניה חזון חינוכי חדש ומעודכן, תיאום ציפיות וחיבור של כל השחקנים לחלום משותף – כי מערכת חינוך טובה היא תוצר של שיתוף פעולה ומאמץ משותף.
🔹אתגרים חינוכיים:
שנת הלימודים הקרובה לא מתחילה בסטייל. אחד מהאתגרים הוא בית הספר "נעימת הלב", שלגמרי יכול היה להיקרא "נעימת הבעיות". אחרי עשרות רבות של מיליוני שקלים שהושקעו, מבנה בית הספר נראה כמו אתר בנייה חצי גמור, ומסתבר שחסרים עוד עשרות מיליוני שקלים נוספים לסיום הפרויקט. זה לא שולי – זה כאוס❗️
והפרויקט לא בדיוק צועד בכיוון הנכון. התלמידים וההורים מצפים להתרגש משיפוץ מרהיב, במקום זה הם מקבלים אכזבה מתמשכת.
זאת לא קומדיה של טעויות, זה דרמה אמיתית. העירייה, ראש העיר, וסגנית שאמונה על החינוך נראים כאילו הם מנסים להמציא פתרונות חלקיים כל פעם מחדש, וזה מעורר את השאלה – האם זה חוסר יכולת לקבל החלטות אמיצות, או שסתם נתקענו באיזה סרט עם תסריט לא ברור❓
🔹תחבורה – כי לא רק החינוך זקוק לתקנה
שנת הלימודים הקרובה תיפתח עם אתגרים תחבורתיים בכל העיר, ובפרט בשכונת הפרחים, הכאוס התחבורתי שם חוגג, והפתרונות? טוב, נדמה שהם עדין בחופשה.
הפתרון המיידי: כינוס ועדת התמרור ושינוי סדרי התנועה שהם הבסיס להבטחת גישה בטוחה לבתי הספר.
אבל למה להמתין? כי ועדת בטיחות בדרכים פשוט יצאה לחופשת הקיץ ותחזור כשהיא תרגיש אחרי פתיחת שנת הלימודים, למה למנוע בעיות אם אפשר לייצר בעיות (תחום התמחות ייחודי).
ולאלו שאינם תושבי שכונת הפרחים, אין לי ספק שיש צורך וחשיבות גדולה לבחון את כל השכונות והמוסדות החינוך בעיר ולספק פתרונות נקודתיים ושכונתיים בנושא ניתוב, בטיחות בדרכים והנעה לשימוש בהליכה ובאופנים למוסדות החינוך.
🔹תחושת דה-ז'ה וו מתוקה
אז השנה, אנחנו פותחים את שנת הלימודים עם תחושת דה-ז'ה וו כואבת. הנושאים הישנים לא השתנו, עם חידושים מועטים ומעט מאוד דברים חדשים על המגרש.
החינוך הבלתי פורמלי הוא חלק בלתי נפרד מהקהילה שלנו, אבל כרגע הוא לא מקבל את תשומת הלב הראויה. החינוך הפורמלי הוא חשוב, גם לאחר שעות הלימודים, יש לנו הזדמנות לבנות קהילה חזקה ותומכת דרך פעילויות חברתיות ותרבותיות שמקנות ערכים נוספים ומגבירות את תחושת השייכות וההזדהות.
🔹שדה קרב…
הדגש שלנו לא צריך להיות רק בכמות הכיתות או מצב המבנים, הרי הכל חדש, עם ציוד נוצץ, תשתיות חדשות, ומגרשי ספורט "מבריקים". הבעיה היא שאחרי מספר חודשים, הכל מתחיל להיראות כמו אחרי חורף ארוך או לאחר שדה קרב – בלאי, מוזנח, לא מתוחזק ומעט פחות נוצץ – כואב הלב.
🔹השקעה בחינוך היא לא רק השקעה בילדים
מנהיגות חינוכית היא מסע של השראה, דיאלוג ושיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים, זו השקעה בחלום הגדול של קהילה מלוכדת, חזקה ומשגשגת. חזון זה דורש אומץ ויצירתיות, ומחייב אותנו לעבוד יחד, להאמין בכוחנו לשנות ולהצעיד את העיר שלנו לעתיד מלא תקווה והצלחה.
🔹 גיבורי העל האמיתיים🦸‍♀️🦸
לא נשכח את גיבורי העל האמיתיים של מערכת החינוך: המורים, המנהלות, המנהלים, הגננות ותומכי הלמידה. הם העוגן האמיתי של מערכת החינוך שלנו, ואני רוצה לאחל להם שנה של שליחות משמעותית, יצירתיות ואחריות. בואו נתמוך בהם בחזרה, נעניק להם את הכלים ואת ההערכה שהם ראויים לה, ונזכור שהשקעה בהם היא השקעה ישירה בעתיד של הילדים שלנו.
להורים, אני מאחל שלא ידאגו יותר מדי, ושהמערכת תספק להם ביטחון מלא.
🔹מאבטחי מוסדות החינוך – השומרים השקטים
המאבטחים במוסדות החינוך הם הכוח השקט ששומר על הילדים שלנו יום יום. הם מקבלים את התלמידים עם חיוך, וחשוב להכיר את עבודתם ולהודות להם על המסירות הבלתי פוסקת. הם לא רק מגנים על ילדינו, אלא גם מעניקים שקט נפשי להורים ולמורים.
🔹השקעה בחינוך – השקעה בקהילה
נכון, המציאות העכשווית עשויה להיראות מאתגרת, אבל חשוב לזכור שהחינוך הוא הזרע שממנו תצמח עתיד טוב יותר.
אני מזמין אתכם, ההורים והתושבים, לקחת חלק פעיל במסע הזה. הצטרפו למפגשי חשיבה (שיתקיימו), הביעו את דעתכם (בסקרים), וקחו חלק בשינוי.
ביחד נוכל ליצור מערכת חינוך מובילה בעיר חריש, שתהיה מקור לגאווה לכולנו.
שנת לימודים מוצלחת ומלאת השראה לכולם.
לרשותכם 🧡
איציק לב,
חבר מועצת העיר חריש
סיעת "דרך ארץ"
——————–
הצטרפו אליי לעדכונים קבוצה שקטה WhatsApp
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

תפריט נגישות

תקנון לתרומות

מגבלות החלות על הרשימה או הסיעה המתמודדת בבחירות לעירייה, חלות גם על המתמודד מטעמן, ובכלל זאת, ההגבלות השונות על קבלת תרומות, ולהלן המרכזיות שבהן:

  • איסור על קבלת תרומה בסכום העולה על 5,000 ₪.

  • בכל תרומה חובה לציין ת.ז + כתובת.

  • תרומה מותרת מאדם פרטי בלבד ולא עסק.

  • איסור על קבלת תרומה מתאגיד בארץ או בחוץ לארץ.

  • איסור קבלת תרומות בעילום שם.

  • איסור על קבלת תרומות מאדם שאינו רשום במרשם האוכלוסין.

  • תרומות שגובהן מעל 700 ש"ח מחייבות פרסום שם התורם באתר מבקר המדינה בביקורת במהלך הבחירות.

  • אין בידי סיעה מקומית סעיף 46 או החזר מס. 

תמיכה צנועה יכולה להיות משמעותית ביותר לדרך המשותפת של כולנו.

הרשמה למפגש זום

הצטרפות לניוזלטר

מוזמנים/ות להצטרף לניוזלטר שלי ולקבל עדכונים אחת לחודש. מבטיח שלא להטריד אתכם וכמובן תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת

Verified by ExactMetrics