חיפוש

פערים משמעותיים באיכות הסביבה והקימות

 לא רק פערים חברתיים נמצא בישראל יש גם פערים משמעותיים בתחום איכות הסביבה והקיימות, בייחוד בין רשויות מקומיות שלהם יש השפעה מכרעת ליישום ולביצוע במגוון רחב של פעולות שמשפיעות על רמת איכות החיים שלנו.

הסיבות להתחממות הגלובלית לא פוסחות על העיר/מושב בייחוד שתאוצת הבניה ועומס כלי הרכב משפיעים בצורה ישירה ועקיפה על איכות החיים שלנו ושל בעלי החיים, לפיכך הטיפול בסביבה ובקיימוּת הוא מתפקידי הליבה של הרשות המקומית.

האתגרים והמודעות אינם פוסחים על הרשויות המקומיות כגוף שלטוני המנהל ממשק ישיר ומיידי עם התושבים וחלקם לא מיישמות ומתמודדות הלכה למעשה בשטח, חוקים רבים ופקודות העירייה הם שמגדירים את תפקידיה של הרשות המקומית והאחריות על התחום: איכות הסביבה, טיפול בפסולת, במים ובביוב, שמירת הניקיון במרחב הציבורי, מניעת מפגעים ועוד.

אף אחד לא רוצה לחיות במקום שפועלים בצורה "יבשה" על פי מה שהחוק אומר אלה לכולנו יש רצון לקבל יותר, הרבה יותר. תכנון נכון של המרחב הציבורי, תהליכי הבניה המואצת, חשיבה מקדימה על פארקים, שבילים, תחבורה ציבורית, שימוש באנרגיה חלופית, הפרדת פסולת במקור הם חלק קטן ביכולת של הרשות לשפר את איכות החיים של התושבים מצד אחד ומצד שני יכולת להגביר את תחושת השייכות וחיבור הקהילה לפרוייקטים שמצריכים שינוי הרגלים על ידי שיתוף ציבור, הדרכה והטמעה בשטח. אחד הכלים המומלצים הוא שיתוף פעולה עם מחלקת החינוך, השקעה בקיימות ובסביבה המעלה את "ערכה" של מקום המגורים ואת הערכתם של התושבים כלפי הרשות המקומית.

"השלטון המרכזי והמקומי נושאים באחריות משותפת למציאת דרך שתוביל לשימוש מושכל במשאבי הסביבה… לעודד שיח סביבתי ולפעול להגברת מודעות התושבים לסביבה ולחשיבות השמירה עליה".

מניסיוני האישי אני יכול להעיד שפיתוח תחום הקיימוּת והסביבה ברשות מקומית יכול להוות מנוע פיתוח כלכלי וחברתי לרשות המקומית וזאת בזכות יכולת לפעול במנעד רחב של פעולות ושיפור שירותים למען התושבים ומצד שני בניהול ופיתוח כלכלי מושכל ניתן לייעל ולחסוך הוצאות רבות בתפעול המערכת, חיסכון מחזיר את עצמו בהשקעות ופיתוח שירותים נוספים עבור התושבים.

קיימות ואיכות הסביבה הפכו לשם נרדף לאיכות חיים ברשויות המקומיות, ישנם ערים שנבנות וישנם ישובים מתפתחים וחשוב להכיר במציאות בשטח ישנם פרויקטים שמתאימים לעיר כמו תל אביב ואילת והם לא בדיוק יכולים להתאים למטולה ולכן כל רשות מקומית וכל קבוצת פעילים/תושבים עליהם: לבחון, ללמוד, ולבצע התאמות לרשות המקומית בה הם מתגוררים, בכדי לבחון דרכים יישומיות לשיפור המצב באיכות הסביבה והקימות אצלם בבית, לא חסר דוגמאות מרשויות בארץ ובעולם שביצעו שיפור באיכות החיים של תושבים והביא לידי צדק סביבתי-חברתי.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

תפריט נגישות

תקנון לתרומות

מגבלות החלות על הרשימה או הסיעה המתמודדת בבחירות לעירייה, חלות גם על המתמודד מטעמן, ובכלל זאת, ההגבלות השונות על קבלת תרומות, ולהלן המרכזיות שבהן:

  • איסור על קבלת תרומה בסכום העולה על 5,000 ₪.

  • בכל תרומה חובה לציין ת.ז + כתובת.

  • תרומה מותרת מאדם פרטי בלבד ולא עסק.

  • איסור על קבלת תרומה מתאגיד בארץ או בחוץ לארץ.

  • איסור קבלת תרומות בעילום שם.

  • איסור על קבלת תרומות מאדם שאינו רשום במרשם האוכלוסין.

  • תרומות שגובהן מעל 700 ש"ח מחייבות פרסום שם התורם באתר מבקר המדינה בביקורת במהלך הבחירות.

  • אין בידי סיעה מקומית סעיף 46 או החזר מס. 

תמיכה צנועה יכולה להיות משמעותית ביותר לדרך המשותפת של כולנו.

הרשמה למפגש זום

הצטרפות לניוזלטר

מוזמנים/ות להצטרף לניוזלטר שלי ולקבל עדכונים אחת לחודש. מבטיח שלא להטריד אתכם וכמובן תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת

Verified by ExactMetrics