הרוח מעיפה את העלים הצהובים, טיפות הגשם מטפטפות לאורך היום והמזג האוויר הקר מבשר על בואו של החורף, צחוק הילדים נשמע משבילי האופנים שמתנקזים למתקן מכל עבר, האפרוחים הקטנים עטופים מכף רגל ועד ראש מה שלא מונע מהם להגיע ולפרוק את האנרגיות שלהם, להתאמן ולרכוש כלים וערכים שרק הספורט יכול לספק#בלוג מכירים את המודל שמצוין בסוף❓

תזרמו איתי בבקשה 🙏 דמיינו

קר וגשם בחוץ, נכנסת לאולם רחב ידיים מואר ופתוח. מסלולי הריצה קוראים לך… עלית על בגדי ספורט ובמסלול הפנימי מתקיימת ריצת אימון לקבוצה מעורבת, אתה נצמד למסלול החיצוני ומתחיל ריצה קלה לחימום…. המבט שלך נע מהחלק הפנימי לחיצוני.
בחוץ קודר וקר ובפנים נעים ומואר, במרכז של מסלולי הריצה עובדות עוד 2 קבוצות על טכניקה ואימון כוח.

האנרגיות במקום גורמות לך להגביר קצב וליהנות מהתנאים באימון אירובי במקרה שלנו יכול להיות ביום חם או ביום גשום וקר. עכשיו תוך כדי ריצה המבט פונה לחלונות ושם הגשם שוטף את הרחוב, כולם רצים לתפוס מחסה מהגשם והקור.

📌למה לדמיין. זאת מציאות.

בערים רבות באירופה יש מגוון מתקני אימונים שמחוברים אחד לשני ומאפשרים לילדים להתנסות, להתחזק ולהתמקצע בענפי הספורט כמו ריצה, כדורגל, כדור יד, התעמלות מכשירים, ריקוד, איגרוף ועוד ועוד… ולמבוגרים לעסוק באופן רציף בספורט כאורך חיים בריא.

היום שהתחרות הסתיימה אני מעיף מבט אל הקהל הרב שהגיע בכדי לצפות ולעודד בתחרות שמתקיימת וחוגגת את השנה ה 40 שלה בקוטבוס גרמניה, זה מרהיב לראות כמה עמוק בתודעה שלהם יש מקום לספורט עממי מה שמוביל ומאפשר התפתחות של ספורט תחרותי והישגי, מה שמוביל לחיבור בקהילה, מה שמוביל לאורח חיים בריא מה שמוביל לעוד הרבה….

📌ואצלנו.

דפוסי התכנון בישראל מצמצמים באופן ניכר את האפשרויות לפעילות גופנית במרחב הבנוי תוך צמצום ההליכה ברגל או רכיבה על אופנים יחד עם זאת יש מחסור בזירות עניין במרחב הציבורי ושילוב מתקני כושר כחלק מתפיסת עירוב שימושים במרחב הציבורי.

עפ"י דוח מבקר המדינה שבוצע בשנת 2014 היו חסרים מאות מגרשי ספורט לתושבים ואלפי מתקנים היו ללא פיקוח נאות – מה שהיווה סכנה לחיי הציבור. הנתונים מדברים על ממוצע של 0.87 מגרשים ל 1000 תושבים ובמבט על כ 6,700 מתקני ספורט ציבוריים מסוגים שונים, זה מעט מאוד בכל קנה מידה למדינות המערב.
הרי לשם אנחנו שואפים להגיע.

אין מספיק מתקנים בכדי לאפשר לילדים להתנסות בענף ספורט כלשהו, אין מספיק מתקנים לאפשר למבוגרים לקיים משחקי כדור, אין מספיק, נקודה.

🎯המודל לחיקוי.

פעם (לפני הרבה הרבה זמן) שמעתי על מודל ברשות מקומית שמאפשר לכל ילדי היסודי ללכת לכל חוג שירצו ולהתנסות ללא עלות למשך 3 חודשים ראשונים לאחר מכן יש צורך לבחור עד 3 חוגים ללא עלות, נשמע דמיוני❓

📌מעניין מה היו התוצאות וכמה לאורך זמן הצליחו להתמיד❓

📌 מה המודל הכלכלי להצלחת המודל❓

🔵 יש עוד מישהו שמכיר את המודל הזה ויכול להוסיף פרטים❓

תפריט נגישות