זה כבר לא אתר תדמית זה כלי עבודה לכל דבר ועניין, מצרף לכם חלק מהתובנות שלי מפרויקט שקיפות והנגשת מידע לציבור, מוזמנים להוסיף מהניסיון והידע שלכם.#בלוג

אחד האמצעים החשובים שעומדים לרשות המקומית בכדי לייצר קשר שוטף עם התושבים, להנגיש מידע בשגרה ובחירום ואף יותר מזה זה, אתר הרשות המקומית.

כיום האתר הוא כלי עבודה עבור התושבים ובעלי התפקידים וראש הראשות כלומר המעבר לשירותים וטופסולוגיה מקוונת כך שמאפשרת לבעלי התפקידים לנטר, לנתח על סמך מידע מדויק בקבלת החלטות ובהמשך בביצוע בפועל של המשימות השוטפות ופרויקטים קטנים וגדולים וכל זאת למטרת שיפור השירות לתושב וייעול המערכת המוניציפאלית.

שלבים בסולם להצלחה:

♦️אפיון האתר: כתיבת מסמך אסטרטגי ואופרטיבי שמאפיין את הצרכים והרצונות של בעלי התפקידים מצד אחד ומצד שני את הצרכים של התושבים, ניתוח אתרי רשויות מקומיות בארץ ומחו"ל, קריאטיבי וגרפיקה, הרשאות ואבטחה, ושוב אבטחת מידע .

טיפ חשוב : לשתף גורמים ברשות, לשתף קבוצות תושבים – מידע וידע ששווה זהב בהצלחת הפרויקט.

♦️תשתיות טכנולוגיות: הקמה של אתר אינטרנט אינה דורשת תשתיות ייחודיות אך כן דורשת אחסון שרתים או פיצול שרתים (לחיצוני), מערכת הגנה מפריצות והתקנת אנטי וירוס על השרתים, הפעלת עדכונים שוטפים של מערכת ההפעלה וגיבוי בסיס הנתונים והמידע (עמידה בתו תקן ובפרוטוקולים בתחום)

♦️הקמת צוות מיוחד לתוכן – בתהליך ההקמה יש להכשיר ולבחור ולבנות צוות שמייצג את כלל המחלקות ברשות המקומית ולהכשיר אותם למומחי תוכן ואנשי הקשר במחלקה שלהם בכדי להזרים מידע לאתר בהקמה ובשותף, חשוב להכשיר ולייחד אותו כצוות מיוחד.

♦️מנהל פרויקט: בכדי לתכלל ולהוביל את התהליך משלב האפיון ועד עליה לאוויר תוך ניהול הפרויקט מול גרמים רבים מתוך הרשות ומחוצה לה.

♦️טפסים דיגיטליים: מייצר המון עבודת הכנה בפרויקט, אבל זה אבן דרך (לדעתי) במתן שירותים חדשניים כמו כן זה מוריד עומס עבודה מעובדי הרשות ומהגעה של תושבים למבנה באופן פיזי, תשקיעו הרבה מחשבה ותכנון שווה כל דקה.

♦️רספונסיבי -גלישה לאתר ממגוון רחב של מכשירים, ברור מאליו אבל בכול זאת מציין זאת לאור אתרים שלא מותאמים כיום.

♦️שיווק האתר: להצלחת האתר והשקעה יש לקחת בחשבון את השיווק ודרכי הבאת הידיעה לציבור על אתר חדש שעלה לאוויר, תוכנית שיווק והפצה מבעוד מועד והשירותים הניתנים בו תסייע לשימוש נרחב של התושבים.

♦️תחזוקה ועדכון התכנים: שלבי ההקמה וההרצה הסתיימו. יש לבצע חפיפה והעברת השרביט לבעלי התפקידים שימשיכו לנהל ולעדכן את התוכן ולשמר את צוות התוכן המיוחד.

♦️פורטל חירום רשותי : שיתוף פעולה עם פיקוד העורף וחיבור לתבנית ייעודית לאספקת מידע בשעת חירום – חשוב מאוד.

🔴הצלחה או כישלון? (מ"ס דוגמאות למדדים)

⏪האתר מתעדכן באופן קבוע בכל מערכי השירותים והפעילויות המוצעות ע"י הרשות.

⏪חיבור לערוצי המדיה השונים
מענה, מעקב וטיפול בפניות הציבור דרך האתר.

⏪האתר עומד בסטנדרטים של נגישות.

⏪האתר מהווה פלטפורמה מרכזית וראשית מבלי לעבור לפורטלים או אתרים אחרים של הרשות המקומית.

⏪ישנה עליה באחוזי השימוש והצפייה ע"י התושבים.

בהצלחה,
איציק לב

תפריט נגישות